23 Aralık 2011 Cuma

Bursa Helvası nam-ı diğer Süt Helvası

blog kardeşliği dedik sarım gülüm kuzu sarması olduk.oradan mim buradan soru yağmuru derken iş Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği olayına katmışlar beni,bir çoğunuza olduğu gibi.halbüse ben kendi kendime bağıran böğüren bir anne blogçuyum.ne anlarım yeme içme tarifi vermekten.kasıldım netekim.karnıma ağrılar girdi.

malum ben Bursada yaşıyorum.bu şehrin tüm medyatik tatlarının ötesinde bir tat var ki ben en çok ona vurgunum.kestane şekeriymiş,şeftaliymiş gözümde ondan daha düşük seviyededir.bu tat bursa helvası olarak da anılan Süt Helvası.

malzemeler az,her evde bulunur cinsten.ilk bakışta kazandibi yahut yalancı tavuk göğsü yav bu desenize değil .hatta hiç ilgisi bile yok tadına bakınca.deneyin,bakın derim nacizane.

Malzemeler
* 200 gram tereyağı(margarin kullanmayın )
* 2 su bardağı un
* 6 su bardağı süt(1 paket 1 litrelik süt + 1 bardak süt daha)
* 3 su bardağı şeker
* 1 paket vanilya
* üzerine serpip süslemek için iri kıyılmış fındık


ben resimler üzerinden anlatma yoluna gideceğim.hem daha anlaşılır olur ,hem çektiğim onca resim boşa gitmez di mi ya:)


orta boy bir tencereye sütün ve şekerin tamamı boşaltılır.orta harlı ateşte kaynayana dek bırakılır.kaynadığı anda ocağın ayarı en aza getirilip 10 dk şekerle sütün kaynaşması sağlanır:)

büyük boy başka bir tencereye tereyağı ve unun hepsi koyulur.kısık ateşte unun kokusu mu neyse o işte çıkana dek ya da rengi hafif sarı olana dek çevrilir.aşağıda işte resmi.onun gibi olacak:)

ben şu tel çırpıcı zamazingosuyla yapıyorum önce daha bi rahat geliyor.(tembel kadın ben)

resimde gördüğünüz gibi un ve yağ bileşimi bu şekil tencerenin duvarlarına yapışır hale gelirse ya da hafiften yağ bırakmaya başlarsa unlar işlem tamam demektir.(ben unu biraz fazla kaçırmışım yağ mağ bırakmadı hahahaa)

şimdi sazı elinize alma vakti ay yok mikseri yani.alet işler el övünür hey hatt benim durum da bu .hani şu fokur fokur kaynattığımız  10 dk samimi halde bıraktığımız şeker-süt iklisi vardı ya onu yavaştan unlu yağlı tencereye aktarıyoruz.bir elimizde mikser yorulmadan ohh rahatça çırpıyoruz.böylece dibi ne tutmuyor:)pat pat edecek derler ya işte bir  yandan çırparak o durumun hasıl olmasını bekliyoruz.1-2 taşım daha kaynatıp ocaktan alıyoruz. 

ben dediğim gibi unu ayarsız yapınca böyle katımsı oldu.siz bir üstteki resim aşamasında tüm şekerli sütü boşaltıp hala çok katı bu derseniz 1 bardak süt ilave ediverin.bu tatlının katılık derecesi muhallebiden daha kıvamlı olacak şekildedir.yine mikser yardımıyla toz vanilyayı içine katıştırıp kokulu mokulu mutlu mesut bir tatlıya ulaşıyoruz.

resimdeki gibi bir borcamın içine tatlımızı aktarıp 200 derecede önceden ısıtılmış fırında üstü kızarana dek (takriben 15 dk ama siz bana güvenmeyin gidin gelin fırını kontrol edin) pişiriyoruz.fırından çıkar çıkmaz kare dilimler halinde ama muhakkak fındıkla servis ediyoruz.

veee mutlu soon:)


35 yorum:

  1. Çok güzel olmuş ellerine sağlık bende Ülküden çekindiğim için tarif paylaşmıştım :)

    YanıtlaSil
  2. oy oyy. sende ne marifetler varmış Sevgi anım. hiç beklemiyordum açıkçası bu performansı senden. kafama yicem şu tel çırpıcıyı görecem günümü.
    lakin ben helva denilen herşeye salyam akarak bakarımda. mazur gör. sen yaptıysan ben hayli hayli yapabilirim o zaman. :)

    YanıtlaSil
  3. tarifte anlatımda çok güzel elinize gözünüze sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. geliyorum oraya,kalmadıysa yapıver tez elden hazır et.
    İş var sende iş var...

    YanıtlaSil
  5. ülkü;erdin mi muradına :))

    nilhan ,seni ayrıca bi döfeyim gel:)ben burda hiç anlatmıyorum ama çok güzel yemek yaparım.tatlı yapma ustalığımı da yakınlarım yakinen bilir.bu süt helvası en basitlerinden yaptıklarımın yaaaaa:)

    defne kızın anası;adını çıkaramadım bacım,bi ara yazıver.çok mersi şeyttirdiğin için.

    gönül;öğlen yaptım,daha soğumadı bile koş gel:)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım.valla hemen gelip kapı zilini çalıp varmı bir tabak daha demek geldi içimden ben tatlı hastasıyım çok güzel görünüyor.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık. çok güzel görünüyo. çok severim bende:)

    YanıtlaSil
  8. benim de Bursaya gelince tanıdığım ve vazgeçemediğim bir tatlı, "arada üşenmezsem tabi" yaparım ben de.tavukgöğsünü kazandibini sollar geçer tadı benim damağımda da. Mikser kullanmadan elde karıştırarak yaparım, yorar biraz ama, o tat için değer. Sütlü tatlı sevenler mutlaka denemeli derim.

    YanıtlaSil
  9. Çok değişik bir tarif olmuş denemek lazım..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. aman da benim atom karıncam yemek tarifi de mi verirmiş..yirim ben senin yimeğini yirimmm....

    YanıtlaSil
  11. Off ellerine sağlık, ağzım sulandı. Daha önce hiç duymamıştım bu tatlıyı, yeni şeyler denemeyi pek severim ama yapamam anacım, kocam 100 kiloyu gördü bu hafta, mutfakta darbe hazırlığındayım:))

    YanıtlaSil
  12. :))) Ellerine sağlık. Güzel olmuş belli... Allah dedim sonunda ne yazacak bize?? Neyse... mutlu son yazmışsın :))) Çok öpüyorum seni çok.,

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık ve afiyet olsunn:) o kadar Bursa'ya giderim kimse bana bundan yapmaz :) bu akşam yine Bursa'da olucam bu sefer isticem bakalım :)

    YanıtlaSil
  14. lezzetli bir tatlıya benziyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık valla bende yayınlıcam daha .ülkü bu yazımı görmesin nerde kaldın diyebilir.tarif için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  16. Sevgicim ben bayılırım sütlü tatlılara, denemeliyim mutlaka lakin cümle aleme yayarım eğer verdiğin ölçüler tutmazsa :P

    YanıtlaSil
  17. Anlatımın kötü tatlın süper:P Anacım sen de ancak böyle anlatırsın tuttum ben hemen 2.blog açsana ciddiyim gayet sevimli hale getirerek yemek yapmaktan korkanlara sevdirebilirsin.

    YanıtlaSil
  18. valla süper gözüküyor,sen kendine niye hakaret ediyorsun ki?
    çok lezzetli görünüyor ,ellerine sağlık,bu arada fındıkla sunumda süper

    YanıtlaSil
  19. bu ne yaaaaaaaaa! süper olur eminim hemen yapiciiiim :))

    YanıtlaSil
  20. ooo süper gözüküyor,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  21. nefis görünüyor, şöyle bir yutkundum:))))

    YanıtlaSil
  22. çok süper görünüyor
    lezzzetli ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel olmuş böyle hiç denememiştim, muhakkak denerim canım

    YanıtlaSil
  24. tekbaşımayım yapıp sonra tek başıma yiyiroum ama olmaz kiiiii

    YanıtlaSil
  25. enfes .çok severim.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  26. çok güzel görünüyor ,elinize sağlık.ben bu tür tatlıları çok severim.ayrıca bazı aletlerle olayı pratikleştirmenize de bayıldım.hemen denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  27. aa bizim un helvasının sütlü ve fırında olanı.. (baya da benziyomuş:))
    ilk fırsatta denicem, çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  28. Ayyy öyle çok özledim ki bu tadı...Iımmm enfes :)
    Hemen akşama yapiicimm.Bu kadar güzel anlatılamazdı..
    Öperims :))

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel görünüyor eline sağlık denenebilecek bir tarifmiş.Bursanın tahinli pidesi de meşhurmuş bir arkadaşım ben hamileyken ballandıra ballandıra anlatınca tarinli pide aşermiştim bu yüzden bir hafta sonu hususi Bursaya gitmiştik :)

    YanıtlaSil
  30. Of harika gorunuyor. Ellerinize ve anlatiminiza saglik. Derhal yapilacak!

    YanıtlaSil
  31. ben çok seviyorum bu tatlıyı, deneyeceğim. anlatımına bayıldım sevgi, harikasın:)
    öperim seni:)

    YanıtlaSil
  32. Ahhh çok severim ben de! Bursalıyım zaten :) Off olsa da yesem :)

    YanıtlaSil
  33. cok güzel bir tatlı bende severim.. yapılışını öğrendiğime göre yapabilirim :))

    YanıtlaSil
  34. mmmm nefis oldu :) ilk ve son kez Bursa'da bi düğünde yemiştim, yanında maraş dondurması ile ikram etmişlerdi :)
    bende yarım tarifle yaptım ama galiba yarısını yaparken yedim :) şimdi fırında bakalım son hali nasıl olcak :)

    YanıtlaSil

yaz şekerim ,ellerin dert görmesin:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...